Fictions of Management

45,00 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783825377687
From the organization of private businesses and public services to the optimization of everyday life, management is a ubiquitous term today. Denoting efficiency and control, management has become a catchall term for successful living in neoliberal times. The term is so ubiquitous that it often avoids scrutiny outside of business schools and organizational theory. As the essays collected in 'Fictions of Management' show, however, management has a history closely bound up with cultural practices. While the meaning of management has been critically negotiated in literature since the industrial revolution, management theory in turn draws on cultural resources for animating technical rationality with engaging stories and corporate visions. Tracing the relationship between management and fiction in the United States, where the mutual influence between the two has been the greatest and shaped management culture globally, the contributors to this volume provide a unique perspective on changing forms of management through the lens of American literature and culture.

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung Wipperfürth
Marktplatz 7
51688 Wipperfürth
Telefon: 02267/828340

Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr