The Radio Hobby, Private Associations, and the Challenge of Modernity in Germany

80,24 €*

Auf Wunsch am nächsten Werktag in der Buchhandlung abholbereit Dieser Artikel ist momentan nicht vor Ort verfügbar, kann aber bestellt werden.
Wählen Sie einfach als Versandart "Abholung" aus. Im Falle einer Bestellung bis 16:00 ist der Artikel ab dem nächsten Werktag für Sie abholbereit.
Bei Versand Lieferzeit 3-5 Tage Dieser Artikel ist für eine Bestellung per Versand verfügbar, die Lieferzeit beträgt 3-5 Tage .

ISBN/EAN: 9783030265335
In the early twentieth century, the magic of radio was new, revolutionary, and poorly understood. A powerful symbol of modernity, radio was a site where individuals wrestled and came to terms with an often frightening wave of new mass technologies. Radio was the object of scientific investigation, but more importantly, it was the domain of tinkerers, ¿hackers,¿ citizen scientists, and hobbyists. This book shows how this wild and mysterious technology was appropriated by ordinary individuals in Germany in the first half of the twentieth century as a leisure activity. Clubs and hobby organizations became the locus of this process, providing many of the social structures within which individuals could come to grips with radio, apart from any media institution or government framework. In so doing, this book uncovers the vital but often overlooked social context in which technological revolutions unfold.

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung Wipperfürth
Marktplatz 7
51688 Wipperfürth
Telefon: 02267/828340

Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr